It’s alright, we ain’t dyin’ Rants: Tragiska händelser

Hej Bloggen! Erik här

Har helgen varit bra? Idag tänkte jag uttala om de tragiska händelserna som hänt i helgen, en 2 åring blev påkörd av en Glasbil… en Glasbil wtf… Eller ett offer för gängkriget….Döda varandra be my guest, men va fan en fyra åring… hon var fyra år och hade hela livet framför sig men blev ett offer för ett så jävla onödigt krig… en bilbomb… fyfan.. Hon var fyra år… Hon var på väg hem efter en fiskeresa med sin pappa.. hon var fyra år… Sånt äcklar mig! Hon var fyra år… hennes brott var att hon inte kunde ha en pappa som kunde hålla sig borta från organiserad brottslighet.. Men hon var fyra år.. jag säger det om och om igen… Hennes liv han knappt börja innan några idioter valde att ta det ifrån henne.. Om gängkrig inte skulle drabba oskyldiga so by all mean kill each other… men vi alla vet att krig oavsett dess former kommer alltid att drabba oskyldiga, därför kan vi aldrig försvara det… Nu blev offret en 4åring som var på väg hem efter en fiskeresa… Vem blir nästa offer?

Vi som samhälle måste agera, inte genom våld, inte genom att skylla allt på invandrare, eller andra grupper i samhället… utan genom att hitta alternativ till de som anser att de bästa som de kan göra är att gå med i ett gäng. För hur sorgligt är det inte om de anser att det är bättre för dem att bli kriminella. Vi måste öppna upp mer fritidsgårdar, inte stänga ned dem. Vi måste ge alla en bättre utbildning, och ha ett mer individuellt perspektiv på utbildningen. Inte tro att de är dumma på grund av att de är lite stökiga, och slänga in dem i det individuella programmet, ett individuellt perspektiv ger oss chansen att hitta skoltrötta elever, det ger det rum för en anpassad plan för att ALLA ska klara av skolan, även om eleven är skoltrött, så måste vi i samhället hitta en väg för eleven att klara av det. Vi måste utgå från första hand en kunskapsorienterad skola, Reslutat får aldrig komma före kunskap. Till exempelvis ett prov visar inte hur mycket kunskap en elev har, det visar hur bra/dålig som eleven är på att plugga.

Men för att detta ska ske måste vi som samhällsmedborgare ta ansvar, vi måste satsa mer på vår skola, inte mindre. Det är ändå i skolan som morgondagens ledare formas. Det är i skolan som eleven lär sig vad en demokrati är och vad en demokrati inte är. Det är i skolan eleven ska lära sig om yttrandefrihet, och om valfrihet. Vi måste sluta skylle på grupper vi inte känner eller förstår… Vi måste använda oss av kulturella institutioner för att bekämpa gängmentaliteten. Genom att attackera utomståendeskap, så kan vi också på slut på allt onödigt mördande. Men lyssna på mig vi kommer aldrig att vinna genom att skylla på andra, eller genom våld. Då kanske vi slipper att en till fyra åring på väg hem från en fiskeresa med sin far mördas.

Alla har läst om Lisa Holm… Äckliga individer som tar ett oskyldigt liv.. Äckligt är det också när journalister inte kan respektera hennes föräldrar… Att polisen måste upprätta och åka till familjen för att en journalist är för närgången är så sjukt som det kan bli… fyfan… Att journalister får gå över gränsen gång på gång, är ett problem. Den här journalisten har kränkt det heligaste en demokrati har vilket är rätten att få sörja i fred. familjen rätten att få sörja i fred. Att högerextermisterna gör politik är också ett sjuktligt beteende… men om jag ska vara uppriktig så har jag inte förväntat mig något annat. Men jag tänker inte gå in på vem som gjorde det och varför, för en sak så vet vi inte om de gjorde det. Därför polisen har gett dem misstänklighetsgraden skäligen misstänkt. Inte på sannolika skäl misstänkt, men skäligen misstänkt. Så vänta med att skylla något på dem, låt polisen få arbeta klart innan ni börjar twitterstorma. Det kan mycket väl vara dem, och då ska de få det straff de förstjänar enligt svensk lag som alla andra. Men det kan också vara så att de inte gjorde det. Men idag skäms man för den journalist som inte kunde låta familjen vara i fred och sörja. För fan de har just förlorat sin dotter.

Den här helgen har varit som en orkan av tragiska händelser, men det är alltid skönt att medierna hinner med att göra ett jippo av ett vanligt bröllop… Men mitt bidrag till monarkins vara eller inte vara är en historia för en annan gång. Men kunde inte bry mig mindre om vår prins har gift sig eller inte. Eller hur många + som klänningar som gästerna hade på sig får. Snälla låt mig vara! Jag bryr mig inte och jag vill inte veta vad Kungen åt på middagen. Jag tänkte inte skriva någon HOS lista idag… utan idag ville jag bara få ut min aggretion Sorry om det drabbade er bloggen!

Men som alltid tack för ni läste!

Kommentera

