It’s alright, we ain’t dyin’ Rants: Terrorattackerna

Hej Bloggen! Erik Här! 

Det har inte undangått någon att det har skett tre terroristattacker på tre olika kontinenter igår. Twitter, är nu överfull av idioter som försöker få det att vara att alla muslimer är likadana:

Det där var bara några! Snälla, jag är så jävla less, och jag blir allt mer less för varje dag som går. Argumenten som kommer är så sjukt dåliga. ”Are you tired of life? Take a vacation trip to sunny Tunisia.” Va fan är det? Nu är muslimhetsen på sin topp. Men argumentationen håller inte, inte ens lite. Det blir bara oerhört töntigt. Det finns en studie som säger att en av 50 katolska präster är pedofiler, ska jag då tolka det som att alla katoliker är pedofiler.

Det finns ju Sverigedemokrater som är rasister, betyder det att alla sverigedemokrater är rasister? förmodligen inte men vi kan väl lika gärna dra alla över en och samma kant. Jag är feminist, men jag är också man, betyder det per automatik att jag är ett sexistiskt svin som våldtar tjejer? Nej så klart inte, men igen vi drar alla över en och samma kant. Eller Breivik han var väl kristen? är alla kristna likadana? Så klart inte! men varför inte… Min poäng är att visa hur dumt det låter.

Problematiken med den debatt som idag går att finna på twitter och andra sociala medier idag handlar om att skuldbelägga alla muslimer. Nej islam är inte problemet här, psykopater är. Det var inte religionen islam som utförde dessa attacker psykopater gjorde det.  Vi kan inte 2015 börja diskriminera utifrån religion. Vi kan inte heller skuldbelägga en religion som har över 1 miljard utövare som problemet. Det är inte så att jag tror att alla katoliker är pedofiler, bara för att det finns fall där präster har begått sexuella övergrepp på barn. Jag tror inte heller att alla som röstade på Sverigedemokraterna är rasister, jag tror inte ens en stor del av de som röstade är det, men ändå det finns fall där med, en liten klick. Så sluta skuldbelägga alla!

Nu tänker ni hur orkar han, det är twitter, det kommer fortsätta. Ja det kommer det säkert men jag tänker inte sitta tyst. Jag tänker inte heller hålla med, jag tänker inte skuldbelägga över en miljard muslimer. Tunisien verkar vara helt fantastiskt ställe att åka till, jag gör det gärna. Men det kommer alltid finnas människor som med hjälp av rädsla försöker få till ett vi och dem läge. Det kommer inte lyckas. Det som skedde igår var inte islam, det var psykopater. Vill ni protestera mot psykopater så håller jag fullkomligt med, vill ni skuldbelägga en religion får ni göra det själva! Men som alltid tack för att ni läste!

Kommentera

