Random Things #1: Useless stuff on the internet

Hej Bloggen! Erik här! 

Mitt sommar residens!
Mitt sommar residens!

Läget? Bra hoppas jag, här är det helt fantastiskt väder! Så det finns inte så mycket att klaga på! Saknar tjejen bara! Idag tänkte jag inte heller klaga utan jag tänkte att dagens lista ska handla random saker bara! För en kunskapsorienterad blogg som denna måste man ha koll, och gå in på olika typer av sidor. Därför så ser man mycket, och här kommer en lista med random internetsidor, och youtube klipp! Välkomna!

Det finns ungefär 600 miljoner websidor ute på nätet, och några av dem är helt fantastiska, men det finns också rätt underhållande youtube klipp.Jag tänkte att jag skulle börja med #10: Den här youtube videon handlar om en kille som räknar 0 till 100 000.

#9: Det här är useless knowledge på hög nivå, men visste du att det finns en sida som bara gör en sak det är att visa bilder på olika restart menyer. Det är vad thestartpage.com gör. Inget annat…. #8:Vill du veta när en viss twitter användare sover då ska du checka in denna sida! http://sleepingtime.org  #7: Har ni någonsin undrat vad som hände året ni föddes? Nu kan ni sluta undras över det för What Happened in my birth year har svaret kolla in det!#6: På den här platsen kommer en kanal som hyllar människors speciella förmågor!

#5: http://www.pointerpointer.com visar vart din muspekar är på skärmen genom att hitta bilder som pekar någonstans häftigt va? Useless knowledgde;)  #4: Eller the nicest place on the internet, som är en sida du ska gå till om du behöver en kram, det är den enda sidan gör. #3: Är du en sådan som gillar Google maps streetview tjänst då ska du besöka MapCrunch som är en random streetview generator! #2: Har du 24h att spendera och vet inte riktigt vad du ska göra av med tiden, så kan du alltid titta på Pharrel Williams låt Happy, världens första 24h lång musikvideo. #1: Men den kanske mest onödigaste sidan jag någonsin varit på är computer power test, sidan testar om din dator är på eller inte. Jag skämtar inte det är vad sidan gör… Den kollar om din dator är på eller av vid tillfället du besöker sidan

Men jag tänkte avsluta med en helt fantastisk historia. Den 17årge indonesien Martunis var bara 8år när en tsunami ödelade indonesiska Aceh. Han förlorade stora delar av sin familj. När han väl hittades och en sky news rapporter tog hans story så uppmärksammades han över hela världen, han bar nämligen en portugisisk landslagströja med Rui Costas nummer på. Detta såg Christiano Ronaldo som engagerade sig i Martunis liv, då han betalade familjen att bygga ett nytt hus. Idag så är denna kille klar för Sporting Lissabons u-19 lag hur stort är inte det? Hur coolt är inte det? Vill ni läsa mer om detta klicka på denna sida!

Kommer ni på mer sidor skriv till mig! Men som alltid tack för att ni läste! 

Kommentera

