HOS #10: Twitter, Youtube & Zara Larsson

Hej Bloggen!

Erik här, idag tänkte jag att vi skulle prata om människor som jag beundrar, så dagens HOS kommer handla om människor som borde få mer credd än va de får. Här är människor som jag följer på twitter, bloggar, och youtube. Ni borde också följa dessa människor! Dessutom kommer vi tala om varför det är viktigt att #backazara men inte lika viktigt att #backajimmie eller #backadagerlind Välkomna! 

Dagens första handlar om twitter: Bra människor att följa är dessa. Jonas Samuelsson, en bra kille även om han är Liverpool supporter, så är han viktig för kampen mot rasism, och intolerans i samhället, tar gärna fighten mot de värsta trollen på twitter! Jonas är en av dem som aldrig får uppmärksamhet i media, men är så jäkla viktig för kampen. 

Det finns så många som skulle behöva ett tack av hela den antirasistiska eliten i Sverige! Sånna som inte syns utan jobbar i bakgrunden, i det tysta långt från kameror. Det är ni som gör att vi har en debatt om Sverigedemokraterna och om rasism och intolerans i Sverige. Tack! 

Dagens andra HOS handlar om youtube, ja youtube ni vet sidan där man kan se söta katter, nä skämt och sido, det finns så mycket bra på Youtube.
Är du som jag Arsenal fan och älskar top tio listor måste du följa denna kanal! Alltimes10! (kanal: https://www.youtube.com/user/alltime10s?&ab_channel=Alltime10s ) Det är en helt fantastisk sida med många intressanta, roliga och allmänt akward top 10 listor! En annan man borde följa är Hope for Paws är en organisation som hjälper utsatta och herrelösa hundar, jag måste utvarna gråtvarning på dessa videor, har ni tid över titta till denna youtube kanal för den är helt fantastisk och hemsk på samma gång: 

Dagens sista HOS handlar inte om personer, utan ja en person Zara Larsson, ni alla vet vem hon är och vad hon står för och ni alla vet också att hon har fått utstå en jävla massa hat. Hatet baseras på två saker, att hon är en kvinna och att hon vågar ta plats. Det här visar på två saker i det svenska samhället. 1. Feminism behövs 2. Folk är idioter! Det jag nu säger är inte att du inte får vara kritisk mot Zara Larsson, det är klart du får, du får också ogilla hennes musik. Men du får inte hoppa på hennes privatliv. Jag tycker att Zara Larsson är cool, även om jag musikaliskt sätt inte gillar henne, jag tycker att det behövs fler svenska tjejer som vågar ta plats, och säga vad de tycker. Personer som Zara Larsson behövs i det svenska samhället. Det är inte okay att hon behöver få höra en massa jävla skit, som skrivs om henne på twitter. Ni som gör det är väldigt löjliga, ni som gör det (mestadels män) gör att jag ser dålig ut också, jag får också dåligt rykte, och det blir jag jävligt förbannad på, och jag tycker män som inte skriver skit till Zara Larsson eller andra borde också bli förbannade för era rykte dras ned i skiten den med. Näthat är ett samhällsproblem som vi måste ta tag i, vi kan inte leva i ett samhälle bara för att du är kvinna, och du bestämmer dig för att ta plats, ska behöva utstå hat för det. Det är väl en självklarhet att du ska få göra det. 

Macho män som tycker att det är så coola när det skriver ”hon behöver kuk” eller ”ser jag henne så ger jag henne en lavett, hon borde veta bättre”. Lever vi 2015 fortfarande i en värld där ”kvinnor ska laga mat, och diska” eller lever i en värld som försöker bli bättre, jag är naiv och tror på det sista. Även om jag har undrat de senaste veckorna. Det Zara Larsson har gjort är att visa att feminism behövs även 2015, och kommer behövas 2016, 2017, 2018 ja en jävla lång tid framåt. Jag vet också att Zara Larsson inte är den enda tjejen eller människan som utsatt, men jag kan bara säga som en komplimang att Zara Larsson är ansiktet utåt för den feminism som behövs i samhället. Men detta har då lett till att andra ”hashtags” har dykt fram som #backadagerlind och #backajimmie skillnaden där är att de sitter och skriver dynga, om hur svårt det är att få vara en ”vit kränkt man”. Att man inte längre har rättigheten att hata någon annan utifrån deras hudfärg, etnicitet, religion eller sexuella läggning. Utan det blir bara löjligt. Sluta ge ut smörja så ska Mats Dagerlind se att de som hatar honom minskar. Sluta vara en jävla idiot så ska Mats Dagerlind se att människor slutar, och kanske det allra viktigaste sluta vara rasist så kommer Mats Dagerlind att se att människor inte kommer hata honom. Att vara feminism är i dagens samhället något mycket bättre än att vara en gammal rasist! 

För att sammanfatta detta: Vi behöver fler Zara Larsson, och färre Mats Dagerlind!

Men som alltid tack för att du läste!  

4 reaktioner på ”HOS #10: Twitter, Youtube & Zara Larsson

Kommentera

